Archiefbeheer – Antonius Ziekenhuis Sneek

Antonius Ziekenhuis is een ondernemend, algemeen ziekenhuis in Sneek en Emmeloord dat staat voor veilige en betrokken zorg op basis van samenwerking en innovatie. Het Antonius Ziekenhuis is qua omvang het tweede ziekenhuis van Friesland en heeft een sterke regio-functie. Naast een inhoudelijk medisch sterke profilering en aandacht voor gastvrijheid, geeft het ziekenhuis vorm aan ondernemerschap binnen de zorg. Voorbeelden hiervan zijn teleradiologie op de Waddeneilenden thuiszorg- ziekenhuisarrangementen en het niersteencentrum

Projectmanager Bertil Likkel:

“We hebben als Antonius Ziekenhuis in 2008 besloten om het nieuwe digitaliseringtijdperk te omarmen. Vanuit het Rijk kregen we als werkgever veel meer de vrijheid om te digitaliseren en daar hebben wij uiteindelijk in 2010 gebruik van gemaakt door al onze fysieke personeelsdossiers te laten digitaliseren. Dit is al een behoorlijke stap, maar het Antonius Ziekenhuis is verder gegaan en heeft dit uitbesteedt aan Dataspace te Eindhoven. In augustus 2009 zijn de eerste contacten gelegd tussen Dataspace en Antonius Ziekenhuis omtrent archiefbeheer. Het doel van deze contacten was dat alle personeelsdossiers digitaal kunnen worden geraadpleegd. In oktober 2009 heeft Dataspace de opdracht gegund gekregen. Volgens Het uitgebreide draaiboek heeft Dataspace de hele conversie van papier tot digitaal op zich genomen en naar volle tevredenheid uitgevoerd”.

Prijs- kwaliteit uitstekend:

“Uitbesteding betekent in dit geval dat alle dossiers bij ons opgehaald en in een beveiligde vrachtwagen ingeladen zijn. Wij zijn gedurende een kleine 4 weken onze fysieke dossiers kwijt geweest, maar dat was een hele goede oplossing voor. Indien wij een dossier met spoed nodig hadden, konden wij via een beveiligde omgeving het betreffende dossier met voorrang digitaal ontvangen. Tweemaal daags werden door Dataspace de betreffende aanvragen behandeld en de opgevraagde gegevens digitaal, veilig geleverd. Dit heeft voor het HRM proces geen problemen opgeleverd omdat wij dit intern allemaal gecommuniceerd hebben. Vóórdat wij in zee zijn gegaan met Dataspace hebben wij voor ons zelf op papier gezet op basis van welke kritische succesfactoren wij keuzes gingen maken. Denk hierbij o.a. aan veiligheid, kwaliteit, snelheid van leveren, service enz. Wij vinden dat wij in onze keuzes uitstekend begeleidt zijn door Dataspace, de prijs kwaliteit verhouding is uitstekend te noemen en wij spreken nu uit ervaring dat wij minder kasten op onze kamers hebben en dat wij veel sneller zaken kunnen uitzoeken omdat wij alle gegevens digitaal beschikbaar hebben”.

Meer informatie?

Bel +31(0)40 293 13 18 of Bekijk mogelijkheden informatie aanvraag